English version Strona główna

   Przepisy - walki light-kick (low kick)

Walka w lekkim kontakcie z kopnięciem w udo, na planszy

Punktacja:
Jeden punkt:
- cios ręką (niezależnie od strefy trafienia);
- kopnięcie w udo (nie dotyczy wersji dla kadetów)


Dwa punkty:
- kopnięcie na tułów.

Trzy punkty:
- kopnięcie w głowę.

Formuła walki ciągłej w lekkim kontakcie dla kadetów bez kopnięcia w udo oraz dla juniorów i seniorów z kopnięciem w udo (z low kick).

Dozwolone miejsca trafień:
- głowa: twarz, boki.
- tułów: przód i boki.
- udo: wewnątrz, zewnątrz (oprócz wersji dla kadetów)).

Techniki niedozwolone:
- ciosy podbródkowe (haki),
- kopnięcia kolanem,
- ciosy ręczne: łokciem, nasadą, bokiem, obrotową techniki,
- w tylną część tułowia i głowy oraz czubek głowy (z góry),
- uderzania i kopnięcia w krocze, stawy.

W przypadku, gdy walka toczy się tylko przy pomocy technik ręcznych, sędzia może ukarać: ostrzeżeniem lub minus punkt. W przypadku celowego znokautowania przeciwnika techniką ręczną sędziowie mają prawo zdyskwalifikować zawodnika.

Sędziowie:
Czterech sędziów - trzech narożnych i sędzia planszowy. Sędzia planszowy nie punktuje walki, ale czuwa nad przebiegiem walki według przepisów.
- wszystkie techniki muszą być kontrolowane;
- walki trwają 2 x 1,5 min. z 30 sekundową przerwą;
- podział na kategorie wg wagi (patrz przepisy ogólne).

Kategorie wagowe:

kadeci:
dziewczęta - 43 kg, - 50 kg, - 57 kg, + 57 kg
chłopcy - 42 kg, - 48 kg, - 54 kg, - 60 kg, - 66 kg, + 66 kg

juniorzy:
kobiety - 50 kg, - 57 kg, - 64 kg, + 64 kg
mężczyźni - 54 kg, - 60 kg, - 66 kg, - 72 kg, - 78 kg, + 78 kg

seniorzy:
kobiety - 50 kg, - 57 kg, - 64 kg, + 64 kg
mężczyźni - 60 kg, - 66 kg, - 72 kg, - 78 kg, - 84 kg, + 84 kg

Werdykty w Kick Light
Sędziowie punktują za pomocą specjalnych liczników (klikery). Zwycięstwo na punkty, jeśli walka zakończyła się w regulaminowym czasie (suma przyznanych trafień w obu rundach).
W przypadku remisu zwycięzcę wskazuje sędzia planszowy.

- wygrana przez poddanie przeciwnika (uwaga: każdy zawodnik może się poddać w dowolnym momencie walki podnosząc rękę, może go poddać też sekundant).
- sędzia przerywa walkę przy widocznej przewadze jednego z zawodników, gdy kontynuacja walki może zagrażać zdrowiu zawodnika.
- jeżeli zawodnik po prawidłowej kontrze nie jest zdolny, sędzia może zakończyć pojedynek ogłaszając zwycięstwo dla kontrującego nie zależnie od ilości punktów.

Dozwolone techniki
Kopnięcia: proste, boczne, okrężne, ukośne, zahaczające, opadające.
Ciosy ręczne: proste, sierpowe, grzbietem pięści (backfist), bez obrotu .
Kopnięcia zahaczające i spadające wykonywać stopą (uderzenie piętą jest niedozwolone).

Dwa ostrzeżenia - plus punkt dla przeciwnika
Nie ma ostrzeżeń za kontakt z podłożem (w przypadku, gdy zawodnik notorycznie upada, aby uniknąć kontrataku, sędzia może przyznać ostrzeżenie lub minus punkt za unikanie walki).

Ostrzeżenia:
- za uderzanie i kopanie poniżej pasa, w tył głowy, plecy;
- za wyjście poza pole walki;
- za niekulturalne zachowanie wobec przeciwnika, sędziów oraz publiczności,
- za nie respektowanie komend sędziego (np. uderzanie po komendzie "Stop"!);
- za przytrzymywanie;
- za odwracanie się i unikanie walki;
- zadawanie ciosów z pełną siłą, stosowanie uderzeń podbródkowych, uderzanie nieosłoniętą częścią rękawicy,
- za celowe spowodowanie kontuzji przeciwnika (np. kopnięcie w krocze z dużą siłą, lub uderzenie/kopnięcie przeciwnika, który leży) - sędzia może ogłosić dyskwalifikację. O dyskwalifikacji decyduje zespół sędziowski (z danej planszy).

Obowiązkowy sprzęt ochronny




do góry

::: Czy wiesz, że... :::


Tang Soo Do to sztuka samoobrony wywodząca się z Korei




Losowe zdjęcie





WYSZUKIWARKA





Logowanie
dla członków Federacji


Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykorzystywanie materiałów zawartych na stronach www bez zgody autora jest zabronione.
Projekt strony i administracja:
Mr. M ; DHTML Menu By Milonic JavaScript