English version Strona główna

   Przepisy - walki semi-contact

walka przerywana

Jeden punkt:
- cios ręką (niezależnie od strefy trafienia);

Dwa punkty:
- kopnięcie na tułów.

Trzy punkty:
- kopnięcie w głowę.


Podział na kategorie wg wzorstu:
kadeci:
dziewczęta - 155 cm, - 165 cm, + 165 cm
chłopcy - 150 cm, - 160 cm, - 170 cm, + 170 cm
juniorzy:
kobiety - 160 cm, - 170 cm, + 170 cm
mężczyźni - 165 cm, - 175 cm, - 185 cm, + 185 cm

seniorzy:
kobiety - 160 cm, - 170 cm, + 170 cm
mężczyźni - 175 cm, - 185 cm, + 185 cm

Przyznanie jednego punktu przez wyciągnięcie ręki z jednym wyprostowanym palcem w kierunku zawodnika, któremu punkt ma być przyznany:
- przyznanie dwóch punktów przez wyciągnięcie ręki z dwoma wyprostowanymi palcami w kierunku zawodnika, któremu punkty mają być przyznane (dłoń ustawiona pionowo),
- przyznanie trzech punktów przez wyciągnięcie ręki z trzema wyprostowanymi palcami w kierunku zawodnika, któremu punkty mają być przyznane (dłoń ustawiona pionowo),
- nic nie było - krzyżując ręce na dole przed sobą,
- nie widziałem - przez zasłonięcie oczu dłońmi,
- sędziowie mogą sygnalizować przyznanie punktu jednocześnie dla dwóch zawodników.

Dozwolone miejsca trafień:
- Głowa: twarz, tył głowy, boki.
- Tułów: przód i boki.

Niedozwolone miejsca trafień:
- tył tułowia: nerki, kręgosłup, kark,
- szyja, kończyny, stawy,
- stopy (nie stosuje się podcinek)
- poniżej pasa.

Zawodnicy:
- podział na kategorie według wagi,
- mogą startować zawodnicy, od wieku kadeta (13 lat),
- wszystkie techniki muszą być wykonywane z kontrolowaną siłą,
- walki w formule semi-contact trwają 2 x 1,5 minuty,
- walki tylko w dozwolonych ochraniaczach.

Dozwolone techniki:
Kopnięcia: proste, boczne, okrężne, ukośne, zahaczające, opadające, kopnięcia z wyskoku, Ciosy ręczne: proste, sierpowe, grzbietem pięści proste i z obrotu (backfist),
Kopnięcia zahaczające i spadające wykonywać stopą (uderzenie piętą jest niedozwolone). Wszystkie techniki muszą być kontrolowane.

Ostrzeżenia:
- za uderzanie i kopanie poniżej pasa, w tył głowy, plecy;
- za wyjście poza pole walki;
- za niekulturalne zachowanie wobec przeciwnika, sędziów oraz publiczności,
- za nie respektowanie komend sędziego (np. uderzanie po komendzie "Stop"!);
- za przytrzymywanie;
- za odwracanie się i unikanie walki;
- zadawanie ciosów z pełną siłą, stosowanie uderzeń podbródkowych, uderzanie nieosłoniętą częścią rękawicy,
- za celowe spowodowanie kontuzji przeciwnika (np. kopnięcie w krocze z dużą siłą, lub uderzenie/kopnięcie przeciwnika, który leży) - sędzia może ogłosić dyskwalifikację.

Dopuszcza się stosowanie otwartych rękawic do semi contactu.

Dwa ostrzeżenia - plus punkt dla przeciwnika.
Nie ma ostrzeżeń za kontakt z podłożem (w przypadku, gdy zawodnik notorycznie upada, aby uniknąć kontrataku, sędzia może przyznać ostrzeżenie za unikanie walki),
O dyskwalifikacji decyduje zespół sędziowski (z danej planszy). Punkty przyznaje tylko sędzia planszowy, jednak boczni sędziowie mogą sugerować przyznanie punktu.

Przebieg walki
- Czas walki nie zatrzymuje się na przyznanie punktu. Czas jest zatrzymany tylko na wyraźny sygnał sędziego prowadzącego, w przypadku poprawienia sprzętu przez zawodnika, udzielania kar lub z powodu innych ważnych przyczyn (decyduje o tym sędzia prowadzący walkę),
- Jeśli zawodnik trafił czystą techniką przeciwnika, to sędzia zatrzymuje walkę podając komendę "stop" i przyznaje punkt,
- Przyznanie punktu sygnalizuje się wyciągniętą ręką ze stosowną liczbą palców (sędzia główny),
- Sędzia prowadzący walkę może przyznać punkt, jeżeli co najmniej 2 sędziów wskazało na zawodnika. W sytuacji gdy boczni sędziowie pokażą "nie widziałem techniki", a sędzia prowadzący walkę widział prawidłowo wykonaną technikę przez zawodnika, może przyznać odpowiednią ilość punktów,
- Jeśli sędzia nie uznaje techniki to krzyżuje ręce na dole,
- Jeśli sędzia nie widział zadawanej techniki wówczas krzyżuje ręce na wysokości oczu bądź zasłania oczy rękoma,
- Wyjście poza linię pokazuje się poprzez ruch dłoni w dół.

Sędziowie:
- Walkę prowadzi dwóch sędziów punktowych i jeden planszowy (środkowy),
- Sędzia planszowy kontroluje przebieg walki i przerywa walkę po akcji, w której mogły być punkty,
- Sędziowie boczni mogą sugerować trafienia, po których sędzia planszowy musi zatrzymać walkę,
- Sędzia czasowy sygnalizuje początek i koniec rundy,
- Sędzia sekretarz notuje punkty, przewinienia.

Werdykty
- Zawodnik, który zdobędzie więcej punktów w regulaminowym czasie - wygrywa,
- Jeśli zawodnicy mają tyle samo punktów wprowadza się 1 minutę dogrywki, jeśli ta nie przyniesie rozstrzygnięcia zawodnicy walczą do pierwszego prawidłowego trafienia,
- Zwycięstwo przez przewagę techniczną (jeśli różnica wynosi 10 punktów, np. 11:1),
- Sędzia ma prawo przerwać walkę ze względu na zdrowie zawodnika (osłabienie, kontuzja, itp.),
- lekarz ma prawo przerwać walkę, jeśli stan zawodnika może zagrażać jego zdrowiu. Decyzja lekarza jest niepodważalna,
- Zwycięstwo przez poddanie przeciwnika - zawodnik ma prawo poddać się w dowolnej chwili podnosząc rękę do góry, sekundant ma prawo poddać zawodnika,
- Walkower - jeśli po trzykrotnym wyczytaniu w ciągu 2 min. zawodnik nie stawia się na planszy.





do góry

::: Czy wiesz, że... :::


Naucz się dobrze wszystkich padów, ponieważ zabezpieczają one przed poważnymi urazami




Losowe zdjęcie





WYSZUKIWARKA





Logowanie
dla członków Federacji


Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykorzystywanie materiałów zawartych na stronach www bez zgody autora jest zabronione.
Projekt strony i administracja:
Mr. M ; DHTML Menu By Milonic JavaScript