English version Strona główna

   Przepisy - walki semi-contact

walka przerywana

Jeden punkt:
- cios ręką (niezależnie od strefy trafienia);

Dwa punkty:
- kopnięcie na tułów.

Trzy punkty:
- kopnięcie w głowę.


Podział na kategorie wg wzorstu:
kadeci:
dziewczęta - 155 cm, - 165 cm, + 165 cm
chłopcy - 150 cm, - 160 cm, - 170 cm, + 170 cm
juniorzy:
kobiety - 160 cm, - 170 cm, + 170 cm
mężczyźni - 165 cm, - 175 cm, - 185 cm, + 185 cm

seniorzy:
kobiety - 160 cm, - 170 cm, + 170 cm
mężczyźni - 175 cm, - 185 cm, + 185 cm

Przyznanie jednego punktu przez wyciągnięcie ręki z jednym wyprostowanym palcem w kierunku zawodnika, któremu punkt ma być przyznany:
- przyznanie dwóch punktów przez wyciągnięcie ręki z dwoma wyprostowanymi palcami w kierunku zawodnika, któremu punkty mają być przyznane (dłoń ustawiona pionowo),
- przyznanie trzech punktów przez wyciągnięcie ręki z trzema wyprostowanymi palcami w kierunku zawodnika, któremu punkty mają być przyznane (dłoń ustawiona pionowo),
- nic nie było - krzyżując ręce na dole przed sobą,
- nie widziałem - przez zasłonięcie oczu dłońmi,
- sędziowie mogą sygnalizować przyznanie punktu jednocześnie dla dwóch zawodników.

Dozwolone miejsca trafień:
- Głowa: twarz, tył głowy, boki.
- Tułów: przód i boki.

Niedozwolone miejsca trafień:
- tył tułowia: nerki, kręgosłup, kark,
- szyja, kończyny, stawy,
- stopy (nie stosuje się podcinek)
- poniżej pasa.

Zawodnicy:
- podział na kategorie według wagi,
- mogą startować zawodnicy, od wieku kadeta (13 lat),
- wszystkie techniki muszą być wykonywane z kontrolowaną siłą,
- walki w formule semi-contact trwają 2 x 1,5 minuty,
- walki tylko w dozwolonych ochraniaczach.

Dozwolone techniki:
Kopnięcia: proste, boczne, okrężne, ukośne, zahaczające, opadające, kopnięcia z wyskoku, Ciosy ręczne: proste, sierpowe, grzbietem pięści proste i z obrotu (backfist),
Kopnięcia zahaczające i spadające wykonywać stopą (uderzenie piętą jest niedozwolone). Wszystkie techniki muszą być kontrolowane.

Ostrzeżenia:
- za uderzanie i kopanie poniżej pasa, w tył głowy, plecy;
- za wyjście poza pole walki;
- za niekulturalne zachowanie wobec przeciwnika, sędziów oraz publiczności,
- za nie respektowanie komend sędziego (np. uderzanie po komendzie "Stop"!);
- za przytrzymywanie;
- za odwracanie się i unikanie walki;
- zadawanie ciosów z pełną siłą, stosowanie uderzeń podbródkowych, uderzanie nieosłoniętą częścią rękawicy,
- za celowe spowodowanie kontuzji przeciwnika (np. kopnięcie w krocze z dużą siłą, lub uderzenie/kopnięcie przeciwnika, który leży) - sędzia może ogłosić dyskwalifikację.

Dopuszcza się stosowanie otwartych rękawic do semi contactu.

Dwa ostrzeżenia - plus punkt dla przeciwnika.
Nie ma ostrzeżeń za kontakt z podłożem (w przypadku, gdy zawodnik notorycznie upada, aby uniknąć kontrataku, sędzia może przyznać ostrzeżenie za unikanie walki),
O dyskwalifikacji decyduje zespół sędziowski (z danej planszy). Punkty przyznaje tylko sędzia planszowy, jednak boczni sędziowie mogą sugerować przyznanie punktu.

Przebieg walki
- Czas walki nie zatrzymuje się na przyznanie punktu. Czas jest zatrzymany tylko na wyraźny sygnał sędziego prowadzącego, w przypadku poprawienia sprzętu przez zawodnika, udzielania kar lub z powodu innych ważnych przyczyn (decyduje o tym sędzia prowadzący walkę),
- Jeśli zawodnik trafił czystą techniką przeciwnika, to sędzia zatrzymuje walkę podając komendę "stop" i przyznaje punkt,
- Przyznanie punktu sygnalizuje się wyciągniętą ręką ze stosowną liczbą palców (sędzia główny),
- Sędzia prowadzący walkę może przyznać punkt, jeżeli co najmniej 2 sędziów wskazało na zawodnika. W sytuacji gdy boczni sędziowie pokażą "nie widziałem techniki", a sędzia prowadzący walkę widział prawidłowo wykonaną technikę przez zawodnika, może przyznać odpowiednią ilość punktów,
- Jeśli sędzia nie uznaje techniki to krzyżuje ręce na dole,
- Jeśli sędzia nie widział zadawanej techniki wówczas krzyżuje ręce na wysokości oczu bądź zasłania oczy rękoma,
- Wyjście poza linię pokazuje się poprzez ruch dłoni w dół.

Sędziowie:
- Walkę prowadzi dwóch sędziów punktowych i jeden planszowy (środkowy),
- Sędzia planszowy kontroluje przebieg walki i przerywa walkę po akcji, w której mogły być punkty,
- Sędziowie boczni mogą sugerować trafienia, po których sędzia planszowy musi zatrzymać walkę,
- Sędzia czasowy sygnalizuje początek i koniec rundy,
- Sędzia sekretarz notuje punkty, przewinienia.

Werdykty
- Zawodnik, który zdobędzie więcej punktów w regulaminowym czasie - wygrywa,
- Jeśli zawodnicy mają tyle samo punktów wprowadza się 1 minutę dogrywki, jeśli ta nie przyniesie rozstrzygnięcia zawodnicy walczą do pierwszego prawidłowego trafienia,
- Zwycięstwo przez przewagę techniczną (jeśli różnica wynosi 10 punktów, np. 11:1),
- Sędzia ma prawo przerwać walkę ze względu na zdrowie zawodnika (osłabienie, kontuzja, itp.),
- lekarz ma prawo przerwać walkę, jeśli stan zawodnika może zagrażać jego zdrowiu. Decyzja lekarza jest niepodważalna,
- Zwycięstwo przez poddanie przeciwnika - zawodnik ma prawo poddać się w dowolnej chwili podnosząc rękę do góry, sekundant ma prawo poddać zawodnika,
- Walkower - jeśli po trzykrotnym wyczytaniu w ciągu 2 min. zawodnik nie stawia się na planszy.





do góry

::: Czy wiesz, że... :::


Czarny pas chroni tylko 2 cm twego tyłka... Resztę musisz chronić sam...




Losowe zdjęcie





WYSZUKIWARKA





Logowanie
dla członków Federacji


Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykorzystywanie materiałów zawartych na stronach www bez zgody autora jest zabronione.
Projekt strony i administracja:
Mr. M ; DHTML Menu By Milonic JavaScript