Touch - contact

walki dla dzieci do wieku młodzika, formuła przerywana
Jeden punkt:
- cios ręką w korpus
- kopnięcia w korpus lub w głowę
Dwa punkty:
- kopnięcia w głowę
Dozwolone miejsca trafień:
- Głowa: twarz, boki - tylko kopnięcia,
- Tułów: przód i boki - nogą i ręką.
Podział zawodników na kategorie wzrostowe:
młodzicy - dziewczęta: - 140 cm, + 140 cm
młodzicy - chłopcy: - 130 cm, - 140 cm, + 140 cm
Walki w formule touch - contact trwają 2 minuty lub do 5 punktów zdobytych przez jednego z zawodników.
Niedozwolone miejsca trafień:
- ręką w głowę;
- w tył tułowia: nerki, kręgosłup, kark.
- szyja, kończyny, stawy.
- poniżej pasa.
Zawodnicy:
- podział na kategorie według wzrostu.
- wszystkie techniki muszą być wykonywane z kontrolowaną siłą.
- walki tylko w dozwolonych ochraniaczach.
Dozwolone techniki
Kopnięcia: proste, boczne, okrężne, ukośne, zahaczające, opadające, kopnięcia z wyskoku.
Ciosy ręczne: proste.
Kopnięcia zahaczające i spadające wykonywać stopą (uderzenie piętą jest niedozwolone).
Ostrzeżenia:
- uderzenie ręką w głowę,
- za uderzanie i kopanie poniżej pasa, w tył głowy, plecy,
- za wyjście poza pole walki,
- za niekulturalne zachowanie wobec przeciwnika, sędziów oraz publiczności,
- za nie respektowanie komend sędziego (np. uderzanie po komendzie "Stop"!),
- za przytrzymywanie,
- za odwracanie się i unikanie walki,
- zadawanie ciosów z pełną siłą, stosowanie zakazanych technik,
- za celowe spowodowanie kontuzji przeciwnika - sędzia może ogłosić dyskwalifikację.
Dwa ostrzeżenia - plus punkt dla przeciwnika
Nie ma ostrzeżeń za kontakt z podłożem (w przypadku, gdy zawodnik notorycznie upada, aby uniknąć kontrataku, sędzia może przyznać ostrzeżenie
za unikanie walki).
O dyskwalifikacji decyduje zespół sędziowski (z danej planszy). Punkty przyznaje tylko sędzia planszowy, jednak boczni sędziowie mogą
sugerować przyznanie punktu.
Przebieg walki 
- walka toczy się na planszy o wymiarach 5 x 5 m,
- Czas walki nie zatrzymuje się na przyznanie punktu, ale może być zatrzymany na wyraĽny sygnał sędziego prowadzącego, w przypadku poprawienia
sprzętu przez zawodnika, udzielania kar lub z powodu innych ważnych przyczyn (decyduje o tym sędzia prowadzący walkę),
- Jeśli zawodnik trafił czystą techniką przeciwnika, to sędzia zatrzymuje walkę podając komendę "stop" i przyznaje punkt,
- Przyznanie punktu sygnalizuje się wyciągniętą ręką(sędzia główny),
- Sędzia prowadzący walkę może przyznać punkt, jeżeli co najmniej 2 sędziów wskazało na zawodnika. W sytuacji gdy boczni sędziowie pokażą
"nie widziałem techniki", a sędzia prowadzący walkę widział prawidłowo wykonaną technikę przez zawodnika, może przyznać punkt,
- Jeśli jeden zawodnik ma wskazania dwóch sędziów, a drugi trzech, wówczas punkty otrzymują obydwaj,
- Jeśli sędzia nie uznaje techniki to krzyżuje ręce na dole,
- Jeśli sędzia nie widział zadawanej techniki wówczas krzyżuje ręce na wysokości oczu bądĽ zasłania oczy rękoma.
- Wyjście poza linię pokazuje się poprzez ruch dłoni w dół.
Sędziowie:
- Walkę prowadzi dwóch sędziów punktowych i jeden planszowy (środkowy),
- Sędzia planszowy kontroluje przebieg walki i przerywa walkę po akcji, w której mogły być punkty,
- Sędziowie boczni mogą sugerować trafienia, po których sędzia planszowy musi zatrzymać walkę,
- Sędzia czasowy sygnalizuje początek i koniec rundy,
- Sędzia sekretarz notuje punkty, przewinienia,
Werdykty
- Zawodnik, który zdobędzie więcej punktów regulaminowym czasie - wygrywa,
- Jeśli zawodnicy mają tyle samo punktów wprowadza się 1 minutę dogrywki, jeśli ta nie przyniesie rozstrzygnięcia zawodnicy walczą do pierwszego
prawidłowego trafienia,
- Zwycięstwo przed czasem (jeśli zawodnik zdobędzie 5 punktów przed końcem czasu walki),
- Sędzia ma prawo przerwać walkę ze względu na zdrowie zawodnika (osłabienie, kontuzja, itp.),
- lekarz ma prawo przerwać walkę, jeśli stan zawodnika może zagrozić jego zdrowiu. Decyzja lekarza jest niepodważalna,
- Zwycięstwo przez poddanie przeciwnika - zawodnik ma prawo poddać się w dowolnej chwili podnosząc rękę do góry, sekundant ma prawo poddać
zawodnika rzucając ręcznik na planszę.
do góry
|
::: Czy wiesz, że... :::
 |
Tang Soo Do to sztuka samoobrony wywodząca się z Korei
|
Losowe zdjęcie
 WYSZUKIWARKA
 Logowanie dla członków Federacji
|