English version Strona główna

   Touch - contact

walki dla dzieci do wieku młodzika, formuła przerywana


Jeden punkt:
- cios ręką w korpus
- kopnięcia w korpus lub w głowę

Dwa punkty:
- kopnięcia w głowę

Dozwolone miejsca trafień:
- Głowa: twarz, boki - tylko kopnięcia,
- Tułów: przód i boki - nogą i ręką.

Podział zawodników na kategorie wzrostowe:

młodzicy - dziewczęta:
- 140 cm, + 140 cm

młodzicy - chłopcy:
- 130 cm, - 140 cm, + 140 cm

Walki w formule touch - contact trwają 2 minuty lub do 5 punktów zdobytych przez jednego z zawodników.

Niedozwolone miejsca trafień:
- ręką w głowę;
- w tył tułowia: nerki, kręgosłup, kark.
- szyja, kończyny, stawy.
- poniżej pasa.

Zawodnicy:
- podział na kategorie według wzrostu.
- wszystkie techniki muszą być wykonywane z kontrolowaną siłą.
- walki tylko w dozwolonych ochraniaczach.

Dozwolone techniki
Kopnięcia: proste, boczne, okrężne, ukośne, zahaczające, opadające, kopnięcia z wyskoku.
Ciosy ręczne: proste.
Kopnięcia zahaczające i spadające wykonywać stopą (uderzenie piętą jest niedozwolone).

Ostrzeżenia:
- uderzenie ręką w głowę,
- za uderzanie i kopanie poniżej pasa, w tył głowy, plecy,
- za wyjście poza pole walki,
- za niekulturalne zachowanie wobec przeciwnika, sędziów oraz publiczności,
- za nie respektowanie komend sędziego (np. uderzanie po komendzie "Stop"!),
- za przytrzymywanie,
- za odwracanie się i unikanie walki,
- zadawanie ciosów z pełną siłą, stosowanie zakazanych technik,
- za celowe spowodowanie kontuzji przeciwnika - sędzia może ogłosić dyskwalifikację.

Dwa ostrzeżenia - plus punkt dla przeciwnika
Nie ma ostrzeżeń za kontakt z podłożem (w przypadku, gdy zawodnik notorycznie upada, aby uniknąć kontrataku, sędzia może przyznać ostrzeżenie za unikanie walki).

O dyskwalifikacji decyduje zespół sędziowski (z danej planszy). Punkty przyznaje tylko sędzia planszowy, jednak boczni sędziowie mogą sugerować przyznanie punktu.

Przebieg walki
- walka toczy się na planszy o wymiarach 5 x 5 m,
- Czas walki nie zatrzymuje się na przyznanie punktu, ale może być zatrzymany na wyraĽny sygnał sędziego prowadzącego, w przypadku poprawienia sprzętu przez zawodnika, udzielania kar lub z powodu innych ważnych przyczyn (decyduje o tym sędzia prowadzący walkę),
- Jeśli zawodnik trafił czystą techniką przeciwnika, to sędzia zatrzymuje walkę podając komendę "stop" i przyznaje punkt,
- Przyznanie punktu sygnalizuje się wyciągniętą ręką(sędzia główny),
- Sędzia prowadzący walkę może przyznać punkt, jeżeli co najmniej 2 sędziów wskazało na zawodnika. W sytuacji gdy boczni sędziowie pokażą "nie widziałem techniki", a sędzia prowadzący walkę widział prawidłowo wykonaną technikę przez zawodnika, może przyznać punkt,
- Jeśli jeden zawodnik ma wskazania dwóch sędziów, a drugi trzech, wówczas punkty otrzymują obydwaj,
- Jeśli sędzia nie uznaje techniki to krzyżuje ręce na dole,
- Jeśli sędzia nie widział zadawanej techniki wówczas krzyżuje ręce na wysokości oczu bądĽ zasłania oczy rękoma.
- Wyjście poza linię pokazuje się poprzez ruch dłoni w dół.

Sędziowie:
- Walkę prowadzi dwóch sędziów punktowych i jeden planszowy (środkowy),
- Sędzia planszowy kontroluje przebieg walki i przerywa walkę po akcji, w której mogły być punkty,
- Sędziowie boczni mogą sugerować trafienia, po których sędzia planszowy musi zatrzymać walkę,
- Sędzia czasowy sygnalizuje początek i koniec rundy,
- Sędzia sekretarz notuje punkty, przewinienia,

Werdykty
- Zawodnik, który zdobędzie więcej punktów regulaminowym czasie - wygrywa,
- Jeśli zawodnicy mają tyle samo punktów wprowadza się 1 minutę dogrywki, jeśli ta nie przyniesie rozstrzygnięcia zawodnicy walczą do pierwszego prawidłowego trafienia,
- Zwycięstwo przed czasem (jeśli zawodnik zdobędzie 5 punktów przed końcem czasu walki),
- Sędzia ma prawo przerwać walkę ze względu na zdrowie zawodnika (osłabienie, kontuzja, itp.),
- lekarz ma prawo przerwać walkę, jeśli stan zawodnika może zagrozić jego zdrowiu. Decyzja lekarza jest niepodważalna,
- Zwycięstwo przez poddanie przeciwnika - zawodnik ma prawo poddać się w dowolnej chwili podnosząc rękę do góry, sekundant ma prawo poddać zawodnika rzucając ręcznik na planszę.






do góry

::: Czy wiesz, że... :::


Naucz się dobrze wszystkich padów, ponieważ zabezpieczają one przed poważnymi urazami




Losowe zdjęcie





WYSZUKIWARKA





Logowanie
dla członków Federacji


Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykorzystywanie materiałów zawartych na stronach www bez zgody autora jest zabronione.
Projekt strony i administracja:
Mr. M ; DHTML Menu By Milonic JavaScript